Partnerzy serwisu:
Pasażer

Informacja Kolejowa 19 757 kończy działalność

Dalej Wstecz
Autor:

Netia

Data publikacji:
29-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Netia

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Informacja Kolejowa 19 757 kończy działalność
fot. Netia
Spółka TK Telekom z Grupy Netia, prowadząca jedyną w Polsce, całodobową pasażerską infolinię kolejową 19 757, która integruje informacje na temat połączeń wszystkich przewoźników, planuje zakończenie jej działalności z końcem września br. Powodem jest zakończenie komercyjnej współpracy z przewoźnikiem kolejowym w zakresie obsługi infolinii, z której wpływy pozwalały na utrzymanie zespołu pracującego również na potrzeby niezależnej, komercyjnej infolinii pasażerskiej.

Infolinia kolejowa 19 757 to ogólnopolska, telefoniczna informacja pasażerska, dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, w języku polskim i angielskim. Dzięki TK Telekom od 2017 roku pod tym numerem można uzyskać aktualne informacje o rozkładach jazdy pociągów wszystkich przewoźników działających w Polsce. To wygodne źródło informacji dla pasażerów, szczególnie w sytuacjach zmian w kursowaniu pociągów czy opóźnień. Konsultanci pomagają również w planowaniu podróży i informują o dostępnych połączeniach przesiadkowych. Połączenie z numerem 19 757 jest płatne zgodnie z taryfą danego operatora telekomunikacyjnego.

– TK Telekom wywodzi się z Grupy PKP i ma ogromne doświadczenie oraz tradycje kolejowe, nie tylko w zakresie usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, ale również świadczenia usług infolinii pasażerskich. Utrzymanie zespołu doświadczonych konsultantów infolinii pasażerskiej 19 757 zapewniał nam kontrakt na obsługę infolinii jednego z przewoźników. Kilka miesięcy temu ta współpraca została zakończona, dlatego jesteśmy zmuszeni zamknąć tę usługę, której historia liczy w sumie 25 lat. Jednak, aby nie pozostawiać pasażerów bez wsparcia w okresie wakacyjnym, zdecydowaliśmy o przedłużeniu działania infolinii 19 757 aż do końca września br. – powiedział Zdzisław Gaca, Prezes Zarządu TK Telekom.

W ciągu ostatnich 8 lat przy obsłudze Informacji Kolejowej pracowało łącznie ponad 430 konsultantów. Od 2020 roku infolinia obsłużyła około 320 tysięcy połączeń. Oprócz standardowych spraw pasażerskich konsultanci TK Telekom uczestniczyli w obsłudze takich wydarzeń jak: pociągi specjalne na pogrzeb Jana Pawła II w Watykanie, przewóz uchodźców z Ukrainy w kraju i za granicę, linia specjalna po tragedii w Szczekocinach, specjalne pociągi na Festiwal Pol and Rock w Kostrzyniu na Odrą i wiele innych.

Oprócz ogólnopolskiej infolinii kolejowej 19 757, w Polsce funkcjonują także infolinie poszczególnych przewoźników, które udzielają informacji na temat swoich połączeń, biletów i usług. Listę infolinii kolejowych można znaleźć m.in. na stronie Urzędu Transportu Kolejowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5